Hur genomför jag en retur med Budbee?

  • Om du har beställt din order med Budbee kan du genomföra en retur via dem. Du behöver ingen returetikett. 

    Följ nedan steg för att göra en retur med Budbee:

    1. Skriv en lapp och lägg i din retur där du anger: 

    1. Fullständigt namn
    2. Ordernummer
    3. Anledning till retur

    Vänligen observera att om du inte använder en returlapp kommer vi inte kunna kontrollera att returen genomförs korrekt.

    2. Öppna Budbee-appen eller klicka på trackinglänken och gå till din leverans.

    3. Klicka på “Boka retur”. Du får nu två val. Välj tjänsten som är tillgänglig för dig, antingen retur via Budbee Box eller att en chaufför kommer och hämtar paketet hemma hos dig.  


    Budbee Box: Välj den Box du vill lämna paketet i. När returen är bokad har du två timmar på dig att lämna
    paketet i luckan. Skulle du inte hinna i tid så kan du enkelt boka en ny tid i appen. Du behöver inte printa eller ta med dig en returetikett, det tar Budbee hand om.

    Budbee Home: Vill du att chauffören ska hämta ditt paket vid din dörr? Boka en tid för upphämtning och välj själv om du vill lämna över paketet till chauffören eller om du vill lägga det utanför din dörr och låta chauffören plocka upp det. Du behöver inte skriva ut några etiketter.  

    Vänligen observera att vi tar ut en returavgift på 60 kr.  

    Här kan du läsa villkoren vi har för att genomföra en retur. 

  • Fick du svar på din fråga?